Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de confidentialitate si protectia datelor. Click aici pentru detalii.
reclamatie

Apple și Samsung, amenzi de milioane de dolari din cauza reducerii intenționate a performanței telefoanelor

Companiile Apple și Samsung au fost amendate cu 11, respectiv 5 milioane dolari ( $11.5m și $5.7m), pentru „uzura planificată” a smartphone-urilor lor, se arată în publicația Daily Mail.

Autoritățile italiene au acționat împotriva producătorilor, ca urmare a acuzațiilor din întreaga lume cu privire la aceste practici. Cele două companii sunt acuzate că încurajează actualizările sistemului de operare pentru telefoanele mai vechi, actualizări care le încetinesc performanța, iar astfel utilizatorii se îndreaptă spre achiziționarea de noi telefoane.

Două „investigații complexe” efectuate de Autoritatea pentru Concurenţă din Italia (ACGM) au relevat că firmele au pus în practică practici comerciale neloiale.

„Cele două companii au convins consumatorii să instaleze actualizări de software care nu sunt suportate în mod adecvat de dispozitivele lor, fără a-i informa în mod corespunzător și fără a le oferi o modalitate eficientă de a recupera funcționalitatea completă a dispozitivelor lor„, a spus AGCM.

Actualizările sistemelor de operare „au provocat defecțiuni grave și au redus semnificativ performanțele acestora, accelerând astfel înlocuirea lor cu produse mai recente.”

Samsung „a sugerat insistent” proprietarilor telefoanelor Note 4 din 2014 să instaleze o nouă versiune a sistemului de operare Google Android destinat celui mai recent Note 7, a spus ACGM. Dar asta a fost „fără a-i informa despre gravele defecțiuni pe care le-ar putea cauza noul firmware din cauza stresului mai mare al hardware-ului dispozitivului și solicitării unui cost ridicat pentru reparații în afara garanției legate de astfel de defecțiuni”.

De asemenea, Apple a sugerat insistent proprietarilor iPhone 6 să instaleze un sistem de operare conceput pentru iPhone 7, „fără a avertiza consumatorii că instalarea acestuia ar putea reduce viteza de execuție și funcționalitatea dispozitivelor”.

Apple „nu a oferit măsuri de sprijin specifice pentru dispozitivele iPhone care au prezentat astfel de probleme de operare și nu mai erau acoperite de garanția legală; numai în decembrie 2017, Apple a oferit posibilitatea înlocuirii bateriilor la un preț redus”.

În decembrie 2017, Apple a recunoscut că încetinește telefoanele pentru a le prelungi viața și a le împiedica să se închidă din cauza deteriorării bateriilor și, astfel, să devină mai puțin eficiente.

Aceasta nu este prima dată când compania Apple a fost acuzată că a redus în mod deliberat performanța telefoanelor mai vechi pentru a face oamenii să cumpere noile telefoane. Acest lucru stimulează, de asemenea, cererea de produse, deoarece oamenii se întorc din nou și din nou la același producător.

Samsung, în luna ianuarie, a declarat că „nu oferă actualizările de software pentru a reduce performanța produsului pe durata ciclului de viață al dispozitivului, potrivit rapoartelor”. Compania a promis să coopereze cu autoritățile italiene.

Nu a existat nicio reacție imediată la decizia italiană de la Apple sau Samsung.


Sursa: ZPN




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *