Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de confidentialitate si protectia datelor. Click aici pentru detalii.
reclamatie

Servicii sociale inovative în comunitarea ta asigurate de Asociația Hedonys cu finanțarea Consiliului Județean Bacău

Asociația Hedonys Bacău va derula pe parcursul a trei luni proiectul „Servicii sociale inovative în comunitarea ta“, având ca obiectiv principal promovarea accesului egal la un învăţământ de calitate şi prevenirea părăsirii timpurii a şcolii, prin creşterea participării şcolare a copiilor proveniţi din familii defavorizate, aflaţi în risc de abandon şi/sau eşec şcolar.

Regiunea de Nord Est a României este cea mai săracă din Uniunea Europeană,  familiile se confruntă cu sărăcia, iar în mediul rural și urban mic situaţia este şi mai dramatică. Problematica copilului care trăieşte în astfel de zone, cu resurse şi oportunităţi diminuate faţă de cele înregistrate la nivel național, amplificată de criza economică pe care România o traversează, impune o intervenţie specializată care să răspundă nevoilor reale existente, dar şi o continuă monitorizare a impactului şi transformărilor înregistrate.

Potrivit unui raport al EUROSTAT, în anul 2016 România avea cea mai mare pondere a sărăciei în rândul copiilor din toată Uniunea Europeana: 49,2% dintre copiii între 0 -17 ani erau confruntaţi cu riscul de sărăcie, mult peste media UE, de 26,4%. În aceste condiţii, nu e deloc de mirare că România mai înregistrează un alt record ruşinos: se află pe locul 3 în Europa în ce priveşte procentajul abandonului şcolar – 18,5%, după Malta (19,6%) şi Spania (19%);  la polul opus fiind Croaţia (2,7%), Lituania (4,8%) şi Slovenia (4,9%). Tendinţa europeană este de continuă scădere a procentajului respectiv, ajungând la nivelul UE la 10,7%. Doar trei ţări prezintă o tendinţă inversă – Cehia, România şi Slovacia. În cazul României, rata abandonului şcolar a crescut de la 17,9% în 2006 la 18,5% în 2016.

”În contextul evoluţiei actuale a societăţii românești, caracterizată printr-o democraţie instabilă, tensiuni între grupurile sociale, migraţia populației către alte ţări pentru căutarea unui loc de muncă, părăsirea copiilor și lăsarea lor în grija unor rude sau a statului, şcolile primare şi gimnaziale, prin intermediul cadrelor didactice care lucrează direct cu copiii şi parinţii lor, pot identifica de timpuriu problemele sociale majore. Altfel, acestea produc efecte negative atât asupra familiilor şi copiilor, cât mai ales asupra calităţii procesului de învăţămant desfăşurat în şcoală.

Creșterea ratei de abandon școlar și numărul scăzut al personalului specializat în consiliere psihologică și socială a copiilor cu probleme sociale din instituțiile de învățământ fac absolut necesară intervenția. Astfel, în cadrul proiectului vom desfășura două sesiuni de consiliere de grup (cadre didactice și părinți) – ”Școala și familia – un parteneriat” și două sesiuni de coaching pentru cadrele didactice din școli  –  ”Educația ne face oameni!”, pentru identificarea metodelor de prevenire a abandonului școlar”, spune psihologul Irina Docan, președinta Asociației Hedonys.

Proiectul se adresează unui număr de 40 de elevi proveniți din Scoala gimnazială Fundu Răcăciuni și Școala cu clasele I-VIII Răcăciuni, familiilor acestor elevi, precum și cadrelor didactice din cele două școli.

”Proiectul „Servicii sociale inovative în comunitarea ta“, susținut de Consiliul Județean Bacău în baza Legii nr. 350 din 2005, promovează accesul egal la un învățământ de calitate și o creștere a gradului de integrare școlară și socială pentru 40 de elevi aflați în diverse situații de risc social (apartenență la medii sociale dezavantajate sau cu oportunități reduse; familii fără venituri, cu venituri reduse sau care beneficiază de ajutoare sociale, familii monoparentale sau cu părinții plecați la muncă în afara țării, familii cu mulți copii; existența unor dizabilități care generează handicap social; manifestarea unor probleme de comportament; existența riscului de abandon școlar sau părăsirea timpurie a școlii; eșec școlar și absenteism) din clasele primare şi gimnaziale ale şcolilor de pe raza comunei Răcăciuni din județul Bacău”, mai spune psihologul Irina Docan.




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *