Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de confidentialitate si protectia datelor. Click aici pentru detalii.
reclamatie

Tensiuni în Primăria Municipiului Bacău

Întrucât, în cadrul mai multor postări în rețeaua de socializare Facebook, consilierul local C. Ghingheș a vehiculat informații FALSE privitoare la derularea consultării publice și avizării de mediu a PMUD facem următoarele precizări:

  • Afirmații lipsite de fundament, de tipul „PMUD este aprobat pe repede înainte” sau „PMUD nu are nevoie de evaluare de mediu”, lansate în spațiul public – în mod irepsonsabil – de consilierul C. Ghingheș, sunt contrazise de realitatea factuală: PMUD, alături de Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană (SIDU), a fost pus în consultare publică încă din 16 mai 2017 (cu mai bine de 3 luni în urmă) – vezi anunț și documente atașate: https://municipiulbacau.ro/consultare-publica-privind-strategia-integrata-dezvoltare-urbana-municipiului-bacau-sidu-planul-mobilitate-urbana-durabila-pmud/
  • Împreună cu consultanții Municipiului Bacău – Search Corporation (PMUD), respectiv GEA Strategy & Consulting (SIDU) – a fost elaborată o „Strategie de informare și comunicare” având drept obiectiv promovarea în spațiul public a celor două documente programatice, tocmai pentru ca acestea să ajungă la cunoștința cât mai multor băcăuani.
  • Ca parte a strategiei sus-menționate, în intervalul 22 – 24 mai 2017 au avut loc 4 consultări/grupuri de lucru publice în care s-a diseminat conținutul PMUD & SIDU, s-au făcut propuneri, sugestii, amendamente etc de către „stakeholderii” implicați. Consultările au fost realizate cu: Ordinul Arhitecților din România (filiala Bacău – Neamț), urbaniști/arhitecți; reprezentanți ai mediului de afaceri local și ai societății Transport Public SA; oficiali din partea ONG-urilor reprezentative la nivelul Mun. Bacău; reprezentanți ai instituțiilor publice de avizare (ex. Agenția pentru Protecția Mediului). La nivelul Municipiului Bacău, există o evidență foarte clară privitoare la aceste întâlniri – vezi anunț: https://municipiulbacau.ro/consultare-publica-privind-strategia-integrata-dezvoltare-urbana-municipiului-bacau-sidu-planul-mobilitate-urbana-durabila-pmud-2/
  • Minciuna și falsul vehiculate constant de consilierul C. Ghingheș sunt cu atât mai evidente cu cât, potrivit datelor oficiale, el a fost invitat – prin mesaj e-mail, la data de 22 mai 2017 (vezi imaginea) – să participe la dezbaterile prilejuite de lansarea în consultare publică a PMUD al Municipiului Bacău. Deci avea cunoștință despre organizarea acestora. Nu a participat la niciuna dintre dezbaterile menționate. Ba, mai mult, timp de 3 luni consilierul C. Ghingheș nu a formulat nicio propunere, amendament sau obiecție în raport de conținutul PMUD, în forma dată publicității deși acesta putea și poate fi accesat, cu ușurință, pe site-ul municipiulbacau.ro.
  • La data de 17 iulie 2017 (acum mai bine de o lună), Municipiul Bacău a solicitat Agenției pentru Protecția Mediului emiterea avizului de mediu pentru PMUD. La 7 august 2017, după o evaluare amănunțită a PMUD și SIDU, APM Bacău a decis că cele două documente nu necesită evaluare de mediu, urmând a fi adoptate în forma prezentată – vezi decizie de încadrare: http://apmbc.anpm.ro/documents/14011/33662919/proiect+Dec+incadrare+PL+Mob+Urbana+Bacau.pdf/ac7ce400-f1f4-4bf8-a40a-3d606509a942
  • Atât PMUD, cât și SIDU au fost concepute împreună cu consultanții Municipiului Bacău (deja indicați) având ca obiectiv un impact cât mai redus asupra mediului, cu respectarea întocmai și întru-totul a normativelor în vigoare ce guvernează domeniul protecției mediului. Pe cale de consecință, proiectele cuprinse în fișele descriptive existente în PMUD și SIDU NU ÎNCALCĂ și NU CONTRAVINlegislației de mediu. Mai mult decât atât, la data implementării fizice a acestora, proiectele tehnice și/sau studiile de fezabilitate aferente vor parcurge, încă o dată, avizarea de mediu (pentru fiecare proiect în parte).
  • Afirmațiile FALSE, lipsite de orice urmă de temei, „emanate” de consilierul local C. Ghingheș denotă pregătirea sa deficitară în privința cunoașterii legii și a activităților circumscrise administrației publice locale, concomitent cu lipsa de implicare în probleme despre care clamează că ar fi interesat (mobilitate durabilă, utilizarea mijloacelor alternative de transport – biciclete etc).
  • Municipiul Bacău nu poate organiza dezbateri sau consultări publice ori de câte ori consilierul C. Ghingheș rămâne în pană de subiecte și nu mai are ce posta pe Facebook, postările fiind – de altfel – singura sa ocupație cunoscută (utile și necesare doar propriei sale persoane, nu și cetățenilor Municipiului Bacău).
  • Apreciem că insinuările consilierului C. Ghingheș fac parte dintr-o manoperă meschină ce are ca obiectiv blocarea proiectelor Municipiului Bacău, prin șicanarea avizării PMUD și SIDU, și depășirea termenului limită de depunere a acestora la ADR Nord-Est, respectiv 30 octombrie 2017. Mai mult, acțiunile iresponsabile ale consilierului C. Ghingheș pot conduce la ieșirea din termenul limită prevăzut în calendarul de depunere a proiectelor pe AXA 4 a POR, transmis de Ministerul Dezvoltării și Fondurilor Europene (respectiv 31 decembrie 2018).
  • Municipiul Bacău a parcurs toate etapele în ceea ce privește elaborarea și avizarea PMUD & SIDU, cu respectarea întocmai a prevederilor legale în vigoare. Insinuările, afirmațiile și acțiunile mizerabile puse în operă de consilierul C. Ghingheș vădesc atât carențe majore pe linia pregătirii sale, cât și un dezinteres total față de proiectele Municipiului Bacău, între acestea numărându-se inclusiv amenajarea de piste pentru biciclete cu scopul încurajării unei alternative sustenabile la transportul cu autoturismul.

În timp ce pe Facebook „plânge” de mila bicicliștilor băcăuani, clamând un fals interes în direcția rezolvării problemelor acute cu care aceștia se confruntă, în realitate consilierul C. Ghingheș e preocupat doar de propria sa imagine (sau de concediile prin Turcia), fiind total/complet dezinteresat de transformarea Bacăului într-un oraș mai puțin poluat, mai prietenos cu locuitorii săi.




Un comentariu la “Tensiuni în Primăria Municipiului Bacău

  1. Adrian

    Este inadmisibil acest atac la persoana din partea unei institutii publice. Cu atat mai mult cu cat contravine oricarei reguli de protocol si comunicare publica. Consilierii din cabinetul Primarului ar trebui sa urmareasca aplicarea principiilor deontologice ale profesiei si nicidecum „umilirea” unui membru al opozitiei.
    Domnule Primar, cu toata experienta dvs juridica nu ati sesizat ca este INTERZIS ATACUL LA PERSOANA?
    Definitie”Un argument ad hominem, cunoscut și ca argumentum ad hominem (latină: „argument la persoană”, „argument împotriva omului”) constă în a riposta, la un argument sau la o afirmație despre un fapt, prin atac la persoana care a prezentat argumentul sau a făcut afirmația, în loc să se adreseze subiectul argumentului sau să se furnizeze o dovadă contra afirmației. Această eroare logică se referă la criticile sau atacul la persoana care face afirmațiile și prin care se încearcă discreditarea argumentului.”

    Raspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *